Cum sa iti protejezi brandul cu Google Ads

Daca nu ai mai auzit pana acum termenul de “campanii de brand protect” este posibil sa ti se para inutil sa licitezi in Google Ads pentru expresiile ce contin numele brandului tau.  De ce ar vrea cineva sa plateasca suplimentar pentru clientii care deja isi arata intentia de a apela la serviciile/produsele brandului propriu?! O sa iti explicam mai jos de ce este important sa derulezi astfel de campanii si ce beneficii pot aduce business-ului tau.

Ce reprezinta o campanie de “brand protect“?

O astfel de campanie presupune sa licitezi pentru expresiile ce contin numele brandului tau. Pentru a intelege mai usor, iti vom explica cum functioneaza pe un exemplu: sa presupunem ca site-ul tau are adresa “NewBrand.ro” si pe acesta se vand haine si incaltaminte. Clientii tai pot realiza cautari de genul: “new brand”, “newbrand”, “newbrandro”, “ghete new brand”, “geci newbrand”, etc.

La prima vedere, poate parea neinteresant pentru concurenta sa liciteze pentru brandul tau, dar sa nu uitam ca ei pot licita pentru toate expresiile ce contin “geci”, “pantofi” si alte produse pe care tu le vinzi, astfel anunturile lor vor aparea deasupra ta, chiar si in mod neintentionat. Dupa cum stii, pozitia in pagina de cautare este extrem de importanta, iar o buna parte din clienti vor vizita si siteurile concurentilor, unde este foarte posibil sa gaseasca un produs mai atractiv sau poate chiar mai ieftin.

Sa nu uitam ca si potrivirea ampla (broad match) a cuvintelor cheie te poate afecta destul de mult, deoarece atunci cand activezi de mult timp intr-o anumita nisa, Google ajunge sa asocieze brandul cu produsele respective. Spre exemplu, “New Brand” are o multime de geci de dama pe site, iar un concurent liciteaza pentru cuvantul “Geci” in broad match, este foarte posibil ca anunturile acestuia sa se afiseze si atunci cand cineva cauta “newbrand”.

Pentru a nu pierde ocazia de a te afisa in orice cautare legata de brandul tau, noi iti recomandam sa utilizezi in AdGroup-uri separate atat cuvinte exacte, cat si cuvinte in broad match modifier. Astfel, vei fi sigur ca nu ratezi niciun fel de cautare ce ar putea fi legata de clientii ce doresc sa ajunga pe site-ul tau. Totusi, iti recomandam sa excluzi cuvintele cheie ce contin “termeni si conditii”, “retur”, “garantie”, deoarece acestea au un potential scazut de a aduce conversii.

Ce fel de anunturi trebuie sa aiba o campanie de “brand protect“?

Ai ocazia sa le afisezi clientilor detalii despre ultimele tale promotii sau despre colectiile lansate, iar noi iti recomandam sa nu ratezi ocazia. Daca in cautarile organice meta-urile fac parte dintr-o strategie de SEO si nu pot fi modificate des dupa bunul plac, Google Ads iti ofera posibilitatea de a oferi informatii de actualitate cu minim de efort.

Cat costa o campanie de “brand protect“?

Din experienta, iti putem spune ca, in general, costurile per click sunt foarte mici, exceptie fiind denumirile generale ale anumitor branduri. (Ex: Daca site-ul tau se numeste servicii-gsm-bucuresti.ro este posibil sa ai costuri per click mai mari) In majoritatea cazurilor, costurile cu aceste campanii sunt reduse, iar performantele sunt ridicate. Daca nu vrei sa ratezi niciun potential client, iti recomandam sa creezi o campanie de “brand protect“.