Agentie Marketing Online Bucuresti

Deja este cunoscut faptul că din iulie 2023 tool-ul Universal Analitycs (UĂ) de la Google, cunoscut și sub denumirea de Google Analitycs 3 (GA3), nu va mai colecta date, fiind astfel recomandată trecerea la un nou tool, și anume Google Analitycs 4 (GA4). În plus, Google recomandă că această trecere să fie făcută cât mai repede posibil, așa că dacă ai impresia că ai timp, să știi că lucrurile nu stau chiar așa…

Între cele două versiuni de Google Analitycs există o mulțime de diferențe, așa că atât procesul de migrare, cât și acomodarea cu noul GA4 va necesită destul de mult timp. Și dacă încă nu te-ai convins că este momentul să migrezi la Google Analitycs 4, gândește-te numai că te vei trezi pe dată de 1 iulie 2023 că nu mai ai acces la datele și rapoartele din Google Analitycs și că nu vei știi ce performanță au campaniile tale. Nu îți dorești asta, așa-i? Atunci nu mai stă pe gânduri și urmează pașii de mai jos!

 

Pasul 1. Creează o proprietate Google Analitycs 4

Primul pas ce trebuie urmat pentru a migra în Google Analitycs 4 este crearea și lansarea unei noi proprietăți GA4. Această nu va putea importă datele din GA3, astfel că va urmări datele de trafic din momentul în care este lansată. Acesta este și unul din motivele pentru care nu trebuie amânată trecerea la noul GA.

După ce a fost creată o nouă proprietate, va trebui să plasezi pe site noul cod de tracking (nouă eticheta de urmărire), lucru ce poate fi efectuat cu ajutorul GTM (Google Tag Manager).

 

Pasul 2. Stabilește care sunt indicatorii cheie de performanță (KPI) importanți

Pe lângă faptul că nouă proprietate GA4 nu preia datele din GA3, această nu moștenește nici indicatorii cheie de performanță, astfel că va trebui să stabilești care sunt cei care te interesează.

 

Pasul 3. Migrează evenimente, schemă E-commerce și obiective la GA4

Anumite evenimente din GA3 se regăsesc și în configurarea GA4. Totuși, există o serie de elemente pe care va trebui să le implementezi manual. Așadar, acest pas presupune să verifici ce evenimente au fost implementate automat și ce elemente vor trebui adăugate manual. De asemenea, și schemă de E-commerce va trebui implementată manual cu ajutorul GTM.

În ceea ce privește migrarea obiectivelor, este indicat să începi cu cele bazate pe evenimente, iar mai apoi cu cele bazate pe destinație și cu cele de implicare. În GA4, vor există doar obiective bazate pe evenimente, acestea purtând numele de Converșii.

 

Pasul 4. Migrează parametrii personalizați și audiență

La fel că și în cazul GA3, și în GA4 parametrii personalizați trebuie configurati atât în cod, cât și în interfață. Pentru cea de-a două etapă, și anume personalizarea parametrilor în interfață, este indicat să apelezi la specilisti în implementarea Google Analitycs 4 sau să consulți ghidul de configurare de la Google.

Și audiență trebuie configurată din timp pentru a putea avea acces la date comparabile. În GA4 vor trebui migrate doar acele segmente care au că și tip de public Google Analitycs.

 

Pasul 5. Verifică dacă implementarea GA4 a fost efectuată corect

Ultimul pas al migrării la GA4 este testarea implementării. În acest sens, trebuie evaluate o serie de elemente, precum comerțul electronic, urmărirea evenimentelor și conversiile prin crearea de diferite situații pentru a testa limitele instrumentelor de urmărire. În cazul în care acestea nu funcționează așa cum trebuie, trebuie remediate respectivele probleme cât mai curând posibil.

 

Pasul 6. Arhivează vechile date din Google Analitycs 3

Dacă de la 1 iulie 2023, Google va opri măsurarea traficului în Universal Analitycs, la 1 ianuarie 2024 toate datele și raportale din UĂ vor fi șterse. Astfel că, pentru a avea acces la datele istorice, este necesară arhivarea rapoartelor de care ai nevoie, în funcție de natură acestora, dar și de intervalul la care acestea sunt de obicei accesate.