Ce inseamna PPC Marketing?

Poate ca ai auzit destul de des termenul PPC, mai ales cand vine vorba de Ecommerce. PPC reprezinta prescurtarea Pay-Per-Click si se refera la un canal de marketing bazat pe plata per click. Acesta este un canal foarte puternic si performant de marketing online, mai ales daca este utilizat de specialisti, dar poate fi si cea mai rapida metoda de a pierde bani daca nu esti atent si nu ai experienta necesara in domeniu. Vom reveni asupra acestui aspect in urmatoarele articole.

De ce am nevoie de campanii PPC?

Dupa cum stii, motoarele de cautare reprezinta una dintre cele mai importante surse de trafic disponibile la momentul actual pentru proprietarii de site-uri. Pentru a obtine vizitatori cu ajutorul acestora, ai nevoie de o pozitie foarte buna in pagina de cautare, deoarece aproximativ 80% din oameni acceseaza site-urile aflate pe primele 5 pozitii in pagina. Acest lucru se poate realiza prin SEO (Search Engine Optimization). Aceasta metoda este destul de costisitoare si aduce rezultate dupa o perioada lunga de timp. Ba chiar, de multe ori acestea se lasa asteptate, datorita abordarii unor strategii gresite si a modificarilor frecvente ce apar in algoritmii motoarelor de cautare. In SEO nu exista o reteta sigura a succesului prin care sa ocupi mereu primele pozitii, iar asta poate fi o problema destul de mare pentru afacerile cu bugete mici sau la inceput de drum, care nu au foarte mult timp si bani la dispozitie pentru a reusi sa genereze venituri. Ei bine, aici intervine PPC marketing-ul, un fel de SEO pe steroizi ce iti poate garanta prima pozitie pentru pretul corect chiar acum. Nu este nevoie sa mai astepti pentru a primii trafic pe site, iar bugetul il decizi chiar tu, vei cheltui exact atat cat esti dispus. Suna promitator, nu?!

Ce este de fapt sistemul Pay-Per-Click?

Proprietarii motoarelor de cautare sunt dispusi sa vanda prin licitatie „primele” pozitii din paginile de cautare. Pe scurt, site-urile se inscriu in reteaua respectiva si seteaza sumele licitate pentru care sunt disponibili sa cumpere pozitiile unde anunturile lor vor fi afisate. Ei nu sunt taxati decat in momentul in care un potential client da click pe anunt.

Care este cea mai populara retea de PPC Marketing?

Cea mai populara retea de tip PPC este Google Ads, cunoscuta in trecut ca si Google Adwords. Aceasta este detinuta de Google si iti pune la dispozitie unele din cele mai performante tool-uri si metode de licitatie existente pe piata. Cu ajutorul acesteia, milioane de site-uri din intreaga lume genereaza zilnic profituri pentru proprietarii lor. Iti permite sa creezi diverse tipuri de reclame: de la simple anunturi text in pagina de cautare, bannere afisate pe alte site-uri si aplicatii, pana la videoclipuri in reteaua YouTube.

Cum se desfasoara licitatia in Google Ads?

Nu este suficient sa licitezi cea mai mare suma pentru a-ti asigura prima pozitie in pagina de cautare. Google incearca, prin intermediul unor algoritmi, sa le afiseze utilizatorilor anunturi cat mai relevante. Pozitia anunturilor (Ad Rank-ul) se calculeaza cu ajutorul sumelor licitate per click (CPC Bid) si al Quality Score-ului.

CPC Bid-ul reprezinta suma maxima pe care este dispus sa o plateasca pentru un click cel care participa la licitatie.

Quality Score-ul este obtinut cu ajutorul unei formule ce tine cont de CTR ( rata de click), relevanta anuntului (cat de bine se potriveste acesta cautarii realizate de utilizatorul motorului de cautare)  si calitatea landing page-ului (se bazeaza pe datele primite in urma interactionarii utilizatorului cu site-ul).

Pentru a avea rezultate cat mai bune in campaniile de Google Ads, este necesar ca anunturile tale sa fie atractive pentru clienti, sa fie relevante, dar sa ai si o pagina web usor de folosit si intuitiva, unde acestia sa gaseasca ceea ce doresc cu usurinta. Acestea nu sunt niste cerinte inutile si nici nu ar trebui sa iti faca probleme, ci au scopul de a te ajuta sa iti cresti afacerea cu ajutorul acestui canal. La urma urmei, nu iti doresti sa platesti pentru vizitatori care sa nu fie interesati de produsele sau serviciile tale.